Wycieczka do Krakowa i wymarzony lot samolotem

W dniach 22 – 24.06.2020 r. podopieczni POW „Jedynka” wraz z pp. Agnieszką, Ulą i Damianem wyruszyli w swą kolejną podróż. Tym razem odwiedziliśmy Kraków. Był to nasz długo wyczekiwany wyjazd, gdyż pierwotny termin wyjazdu (marzec) nie mógł dojść do skutku z powodu szalejącej pandemii koronawirusa.

Kraków, jedno z najpiękniejszych miast w kraju, oferuje mnóstwo atrakcji. Podczas naszego krótkiego pobytu zdołaliśmy odkryć tylko niektóre z nich. Odwiedziliśmy Stare Miasto, a na nim przepiękny Rynek Główny, Sukiennice, Kościół Mariacki, Bramę Floriańską i Barbakan. Zwiedziliśmy także Zamek Królewski na Wawelu oraz Kazimierz. Warto wspomnieć, iż zabytki Kazimierza wraz ze ścisłym Starym Miastem i Wawelem zostały zapisane w 1978 roku na liście światowego dziedzictwa UNESCO.

W drodze powrotnej z Krakowa, z kolei, kilkoro śmiałków miało okazję spełnić swoje marzenie, a mianowicie polecieć samolotem. Trasę z Krakowa do Warszawy niektórzy z nas pokonali bowiem drogą powietrzną. Lot samolotem od dłuższego czasu był wielkim marzeniem naszych dzieci i mógł dojść do skutku dzięki funduszom ze zbiórki internetowej, jaką zorganizowaliśmy.

W tym miejscu pragniemy gorąco podziękować wszystkim Darczyńcom, dzięki którym wychowankowie mogli spełnić swoje marzenie i zdobyć nowe, cenne doświadczenie.

Mamy nadzieję, iż ten lot nie będzie naszym ostatnim, jak i wyjazd do magicznego miasta, jakim jest Kraków.